Hayatımız Düşüncelerimizin Yansımasıdır

Hayatımızda ne oluyorsa, aslında hepsi düşüncelerimizde saklı, hepsi düşüncelerimizin birer dış yansıması.

Düşüncelerimizi oluşturan temeli bularak, onları dönüştürerek bizi rahatsız eden durumlardan kurtulmayı başarabiliriz.

Neyi neden yaptığımızı anlamak için, içinde bulunduğumuz durumun bir sonraki adımda bize neler hissettirdiğini anlamamızı sağlayan sorular sormalı, en sona ulaşmalı ve bilinçaltımızın neyi, nasıl algıladığını anlamalıyız.

Örneğin; bazı insanların her işlerinin yolunda gittiğini düşünüp, az çalışarak çok kazandığını vs. düşünüyorsak, kendimizin ise hayatta hep çok çalışmak zorunda kaldığını, bir şeyleri hep çok çalışarak, çok tırmanarak elde ettiğimizi düşünüyorsak gelin sebebini birlikte bulalım:

- Neden çok çalışıyorum?
- Çok çalışarak başarılı oluyorum.
- Çok başarılı olunca ne oluyor?
- Kendimi işe yarar hissediyorum.
- Kendimi işe yarar hissedince ne oluyor?
- Ayaklarım yere sağlam basıyor ve güçlü hissediyorum.

Yani az çalışırsam güçsüz olurum, kolay yıkılırım. Çok çalışıyorum ki, kimse beni yıkamazın, güçlü olayım. İşte bilinçaltımızdaki düşünce bu. Bilinçaltımız böyle çalıştığı için karşımıza hep güçlükler, çok çalışmak zorunda kaldığımız olaylar çıkıyor.

Peki sorunu bulduk, çözüm nedir?

Ya olmak istediğimiz durumu bilinçaltında güçlendireceğiz: "Ben güçlüyüm, kuvvetliyim" gibi durumu güçlendiren olumlamaları tekrar edeceğiz.

Ya da durumu kabullenip, durumun üzerine giderek bilinçaltımızda onu yok edeceğiz. "Ben güçsüzüm, çalışmazsam bir işe yaramam" vb. cümleleri tekrar edeceğiz.

İki yönemden birini seçip, 30 gün boyunca günde en az 10-15 kez tekrar etmek önemli. Bu cümleleri tekrar ettiğinizde sizde bir etki yaratıyorsa (kendinizi daha güçlü ya da daha kötü hissediyor gibi) doğru cümleleri buldunuz demektir.

Yorumlar

  1. ahanda bugün ihtiyacım olan şey... sağol canım bu güzel öğreti için...

    YanıtlaSil
  2. Yazmayı bırakmışsınız sanırım, bugün keşfettim blogunuzu, keşke yazsanız yeniden

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim Gözde Hanım, çok mutlu oldum.
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder